dePRESJA – bliżej, niż myślisz – to hasło tegorocznej kampanii Fundacji ITAKA w związku z Ogólnopolskim Dniem Walki z Depresją. Akcja, która ma zwrócić uwagę na rosnący problem depresji wśród dzieci i młodzieży to wspólna inicjatywa Fundacji ITAKA, Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej (IGRZ), AMS, Synergic, Clear Channel Poland oraz Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie.

Motywem przewodnim tegorocznych działań Fundacji ITAKA z okazji Ogólnopolskiego Dnia Walki z depresją jest presja. Presja to zjawisko wielowątkowe – a w czasie pandemii szczególnie narażone są na nią nastolatki.  – Niektórzy zmagają się z presją rówieśniczą, inni stawiają czoła presji oczekiwań bliskich. Czasami też – sami na siebie narzucają presję. Kiedy młodzi ludzie są poddawani presji przez dłuższy czas – jej konsekwencje mogą być dla nich przytłaczające. I na tych konsekwencjach chcemy się skupić w tegorocznej kampanii. Przewodnie hasło to: dePRESJA – bliżej, niż myślisz – mówi Izabela Jezierska – Świergiel, dyrektor ds. PR i fundraisingu Fundacji ITAKA.

Wizualizacja Solaris

Akcja na warszawskich autobusach będzie trwała miesiąc. Została ona przygotowana wraz z Izbą Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) i jej członkami AMS, Synergic. Do akcji włączyły się także Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie. Łącznie w kampanii firmy udostępniły blisko 100 powierzchni znajdujących się na tyłach autobusów. Akcję wspiera Firma Clear Channel Poland, także członek IGRZ.  Bardzo cieszy nas to, że członkowie Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej zdecydowali się poruszyć tak ważny i trudny temat, jakim jest depresja nastolatków i zaprosili do współpracy właśnie naszą Fundację. Pandemia, wielomiesięczne lockdowny i ciągła zmiana trybu nauczania mocno odciskają się na psychice młodzieży. Te zjawiska mogą potęgować presję związaną m.in. z wpasowaniem się w konkretną grupę rówieśniczą, nadążaniem za oczekiwaniem otoczenia, rodziny, szkoły. To wymagający czas także dla rodziców nastolatków, którzy powinni uważnie obserwować i przede wszystkim wspierać swoje dzieci – tłumaczy Jezierska – Świergiel.

Tegoroczne działania pod hasłem dePRESJA – bliżej, niż myślisz są kolejną odsłoną kampanii STOP DEPRESJI, którą Fundacja ITAKA prowadzi nieprzerwanie od 2009 roku. W ramach tej kampanii Fundacja m.in. prowadzi dwie linie wsparciowe: Antydepresyjny Telefon Zaufania oraz Telefon Zaufania Młodych. Więcej informacji na www.stopdepresji.pl

_________________

Antydepresyjny Telefon Zaufania 22 484 88 01 działa od ponad 20 lat. Psychologowie, psychoterapeuci, psychiatrzy i seksuolodzy udzielają wsparcia osobom w kryzysach psychicznych od poniedziałku do piątku w godzinach 15:00 – 20:00. Przez lata działalności zostały udzielone tysiące porad, a średni czas rozmowy to 30 minut. Antydepresyjny Telefon Zaufania to jedyna linia pomocowa zapewniająca możliwość nieodpłatnego kontaktu przez telefon z lekarzem psychiatrą. 

Telefon Zaufania Młodych 22 484 88 04 działa od 1 czerwca 2020 roku. Jest dedykowany dzieciom, nastolatkom i młodym dorosłym. W ramach wsparcia psychologicznego działa telefoniczna linia wsparcia: poniedziałek – sobota 11:00-21:00, czat poniedziałek-wtorek 11:00-21:00. Ponadto, zapewniamy młodym ludziom możliwość udziału w nieodpłatnych sesjach online z psychologiem (pakiet 5 sesji na osobę).

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej jest organizacją samorządu gospodarczego. Zrzesza firmy rynku reklamy Out of Home, których nadrzędnym celem jest kształtowanie komunikacji w przestrzeni publicznej. Poszukuje nowoczesnych rozwiązań i zachęca do ich twórczego wykorzystania w procesie komunikowania. Prowadzi działania edukacyjne przybliżając zasady i możliwości Out of Home. Wspiera różne inicjatywy
z zakresu partnerstwa publiczno-prywatnego i uczestniczy w procesach legislacyjnych. Konsekwentnie namawia do prowadzenia otwartego dialogu społecznego przy koncypowaniu i wdrażaniu nowych rozwiązań formalno-prawnych w celu harmonijnego rozwoju komunikowania w miastach i gminach. Wskazuje kierunki wykorzystania współczesnych technologii, opierając się na najlepszych europejskich i światowych doświadczeniach. Współtworzy platformę wymiany informacji OOHlife.org i oferuje pomoc przy opracowywaniu i prowadzeniu nowych przedsięwzięć na rynku Out of Home.

IGRZ jest członkiem World Out of Home Organization. WOOH zrzesza ponad sto organizacji i firm z całego świata. Promuje międzynarodowe standardy oraz wspiera swoich członków w kontaktach z marketerami, agencjami medialnymi i organami samorządowymi. Zapewnia dostęp do bazy danych dostawców usług OOH.

AMS jest liderem reklamy Out-of-Home (OOH) w Polsce, zdobywcą licznych nagród. Działa w obszarze klasycznego i cyfrowego OOH. Od września 2002 r. należy do Grupy Agora. Klientom oferuje skuteczne kampanie z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi na 23 tys. powierzchni reklamowych, dysponując jako jedyna firma, systemami nośników z każdego segmentu rynku. AMS jest liderem w segmencie mebli miejskich – na podstawie kontraktów z największymi gminami w Polsce wyposażył w nie ponad 30 największych polskich miast. Zrealizował pionierskie na polskim rynku inwestycje w zrewitalizowanych obszarach Łodzi, Szczecina, Warszawy i Wrocławia. Spółka jest wyłącznym operatorem wiat przystankowych w Warszawie
i Krakowie oraz pionierem budowy EKO wiat w Polsce realizowanych w duchu nature based solutions.

Synergic sp. z o.o. to jedna z kluczowych spółek w strukturze holdingu LARQ. Zajmuje się planowaniem
oraz realizacją kampanii w oparciu o media z zakresu out of home/digital out of home, ambient i event marketingu.  Jej sieci reklamowe z zakresu dooh są usytuowane w traffikowych i centralnych punktach miast, na dworcach, w autobusach, lotniskach, czy obok galerii handlowych.

Z powodzeniem realizuje na skalę ogólnopolską kampania tranzytowe. W swoim portfolio dysponuje także nośnikami reklamy z zakresu klasycznego out of home.

Clear Channel Poland to lider Digital Out Of Home w galeriach handlowych premium oraz polski oddział światowego lidera reklamy zewnętrznej Clear Channel International. Specjalizuje się klasycznej oraz cyfrowej reklamie OOH. Korzystając z doświadczenia zdobytego na rynku międzynarodowym skutecznie realizuje kampanie na meblach miejskich, billboardach, backlightach, w galeriach handlowych zarówno na ujednoliconej sieci Digital jak i ekranach spektakularnych oraz na pojazdach komunikacji publicznej.

Stawiając na różnorodność formatów i technologii Clear Channel oferuje klientom ogólnopolskie kampanie skierowane do precyzyjnej grupy odbiorców. Clear Channel rozszerzyło swoją ofertę o niestandardowe kampanie na nośnikach Digital, dzięki czemu klienci mają możliwość wdrożenia zmian w czasie trwania kampanii oraz dostosowania jej do czynników zewnętrznych.