ŻYĆ, NIE UMIERAĆ! 2006

W styczniu 2006 roku Polfa Kutno, należąca do koncernu IVAX, zainaugurowała ogólnopolską kampanię społeczną pod hasłem "Żyć, nie umierać". Partnerem akcji była Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych.

Celem akcji była szeroko zakrojona działalność społeczna i edukacyjna w dziedzinie psychiatrii. Kampania miała zwrócić uwagę opinii publicznej, że depresja bywa chorobą śmiertelną oraz pokazać, jakie kroki należy podjąć, aby uchronić chorego przed popełnieniem samobójstwa.

Wszystkie działania wspierały wybitne autorytety medyczne w dziedzinie psychiatrii, m.in. prof. dr hab. med. Andrzej Rajewski, z Katedry Psychiatrii AM w Poznaniu, dr n. med. Dominika Dudek, z Kliniki Psychiatrii Akademii Medycznej UJ czy dr Janusz Krzyżowski - autor wielu publikacji dotyczących problemu depresji i samobójstw.

Ponieważ statystyki Komendy Głównej Policji od wielu lat wskazują, że najwięcej samobójstw popełniają mieszkańcy wsi - gdzie dostęp do lekarzy psychiatrów jest ograniczony, zostały zorganizowane na tych terenach szkolenia dla lekarzy pierwszego kontaktu, którzy w środowiskach wiejskich cieszą się największym zaufaniem pacjentów. W wybranych ośrodkach w Polsce specjaliści psychiatrzy szkolili, jak rozpoznawać "osobowości depresyjne", jak udzielać pomocy osobom z myślami samobójczymi, wskazywały sposoby przełamywania tabu związanego ze stygmatem choroby psychicznej. Szkolenia zostały zorganizowane na terenach o najwyższej stopie bezrobocia, gdzie zazwyczaj popełnianych jest najwięcej samobójstw.

Jednym z elementów kampanii "Żyć, nie umierać" była również współpraca z dziennymi oddziałami szpitali psychiatrycznych. IVAX Pharma Poland wyposażyła wybrane placówki w całej Polsce w podstawowe materiały do terapii i artykuły biurowe.

WIĘCEJ:
Depresja wiosenna pobierz
Opis kampanii "Żyć nie umierać" - II etap pobierz
Opis kampanii "Żyć nie umierać" pobierz
Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych - partner kampanii "Żyć nie umierać" - pobierz
Samobójstwu można zapobiec pobierz